Climbing for Life - maandag 24 juni 2019

Buiten dat wij ontzettend blij en dankbaar zijn met het bedrag van € 7,180,90 hebben wij ook een ontzettend mooie en sportieve week beleefd met de fietsers, hun partners en familie om onze fietsers bovenop de Stelvio te kunnen verwelkomen.

Erik-Jan, voorzitter van Stichting Raff en tevens oom van Raff, heeft vorig jaar aangegeven om te proberen met een aantal fietsliefhebbers de Stelvio te beklimmen. Deelname aan ‘Climbing for Life’, een liefdadigheidsrit om de Stelvio te beklimmen, was voor hem een grotere uitdaging dan bijvoorbeeld de Alp d’Huez. Daarmee werd het plan geboren om een sponsoractie op te zetten voor Stichting Raff om daarmee een stapje dichterbij de wens van Dolfijntherapie voor Raff te komen.

Op 9 juni zijn Erik-Jan met zijn gezin, ouders, schoonouders, neef Maarten met zijn moeder en natuurlijk Erwin, Paulien, Noud en Raff aangekomen in Valdisotto, een dorpje vlakbij het beroemde Bormio waar de voet van de Stelvio ligt. Later die week zijn ook buurman John met zijn vrouw, collega’s Theo en Paul met zijn vrouw op de camping aangekomen.

Een week waar wij met veel plezier op terugblikken.

Sportiviteit stond hoog, naast dat er volop gefietst werd door de 5 heren zijn er in de avonduren ook wat partijtjes tafeltennis gespeeld, maar gezelligheid stond bovenaan! Ondanks dat iedereen ook zijn eigen activiteiten had, zo is Raff op bezoek geweest bij het SMA-expertisecentrum van Milaan om te laten bekijken of zij een passend corset voor zijn rug kunnen maken, hebben we ook veel samen ondernomen en zijn de heren een paar keer bovenop een berg opgewacht, waaronder Lago di Cancano (11,4 km, 5%, 1964 m) en de Bormio 2000 (9,8 km, 7,5%, 1938 m).

Mooie tochtjes zijn er verreden, heerlijke cappuccino bovenop de berg gedronken, maar uiteindelijk was daar zaterdag 15 juni: de dag van ‘Climbing for Live’, het beklimmen van de Passo dello Stelvio!

Al om 7.00 uur stond Erik-Jan in Bormio aan de start voor Il Pirata: Via de Passo Mortirolo (Grosio), de Passo Gavia op naar een heroïsche aankomst op de Passo Dello Stelvio (129km - 4595hm).

Om 8.30 uur vertrokken Maarten, John, Paul en Theo naar Bormio om de Passo Dello Stelvio te beklimmen. De supporters: ouders en schoonouders en tante van Erik-Jan, de echtgenotes van John en Paul en de familie Klippel waren in de tussentijd vertrokken naar de top van de Stelvio om de heren aldaar te verwelkomen. Onderweg was er nog even een korte stop gemaakt om een spandoek op te hangen, een tussentijdse aanmoediging om de top te bereiken.

Al rond de klok van 11.00 uur, veel sneller dan verwacht, kwam Theo als eerste over de finish. Een geweldige prestatie en nadat Theo op adem was gekomen, wat had gegeten en er natuurlijk een foto was gemaakt met Raff, begon hij aan de afdaling. Het temperatuurverschil in de ochtend was erg groot, beneden in het dal zomers warm, bovenop de top meters sneeuw en in de ochtend slechts rond de 10˚C.

Een poosje na Theo mochten we Paul, John en na wat langer wachten gelukkig ook Maarten verwelkomen. De één was wat sneller op adem dan de ander, maar allemaal hadden ze dezelfde prestatie geleverd en een ontzettend mooi avontuur om op terug te komen.

Het wachten was toen nog op Erik-Jan, die ervoor had gekozen om 3 bergen te beklimmen.

De middelste van de 3, de Gavia, was de hele week nog gesloten geweest vanwege de hoeveelheid sneeuw en was daags voor Climbing for Life geopend. Deze Gavia was de meest pittige klim van de tocht, maar rond het middaguur kwam bericht van Erik-Jan dat hij aan de afdaling ging beginnen. Rond 14.30 uur kwam ook hij over de finish en was de uitdaging voor de heren voltooid.

Stichting Raff kijkt terug op een mooi, succesvol evenement. Het is zo bijzonder dat zowel iedereen zich heeft ingezet voor een klein jongetje, niet eens persoonlijk bekend, middels het leveren van een ware topprestatie, alswel het supporten, alswel het sponsoren van deze geweldige tocht.

Wij zijn iedereen ontzettend dankbaar voor zijn of haar bijdrage op welke manier dan ook, en zullen u zeker op de hoogte houden over de ontwikkelingen rondom de Dolfijntherapie van Raff. Daarnaast kunt u het laatste nieuws vinden op de website: www.StichtingRaff.nl.

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.

Reageren:

Anti-spam zeven + 8 = (antwoord in cijfers invullen!)

Terug naar de vorige pagina >