Stichting Raff gaat naar Fryslân

Na de Stelvio-challenge in 2019 zoeken we het in 2021 op Nederlandse bodem. Op 14 en 15 mei organiseert Stichting Raff de Friese Elfstedentocht op de fiets.

Tijdens dit 2-daagse evenement worden er 2 verschillende routes verreden. Op 14 mei wordt het onderste deel van de Elfstedentocht gereden om vervolgens op 15 mei het bovenste deel af te leggen. De rijders die het aankunnen dagen wij graag uit om 15 mei de volledige Elfstedentocht te rijden.

Natuurlijk is dit evenement niet alleen voor de sportiviteit en gezelligheid, maar gaan we ook weer geld inzamelen voor Stichting Raff.

Het geld dat Stichting Raff inzamelt wordt gebruikt om hulpmiddelen en therapieën die niet (volledig) vergoed worden te financieren, zowel voor Raff als andere kinderen met SMA. Hierbij kan gedacht worden aan bijvoorbeeld een tilsysteem of woninglift die niet volledig vergoed wordt maar die wel noodzakelijk zijn.

Dit omdat kinderen met SMA algehele spierzwakte hebben en hierdoor hulp nodig hebben bij alle transfers die gedaan worden. Door dergelijke systemen is de verzorging van deze kinderen, maar bijvoorbeeld ook de zelfredzaamheid een stuk gemakkelijker.

Het evenement

De inschrijving voor het evenement eindigt op 31-12-2020.

Inschrijfkosten bedragen €75,-. Voor dit bedrag krijgen alle rijders een shirt, wordt eten en drinken tijdens de tocht verzorgd, is er EHBO beschikbaar en natuurlijk mag dé stempelkaart bij de rustplaatsen niet ontbreken.

Verblijf is voor eigen rekening. Over een eventuele gezamenlijke locatie wordt later gecommuniceerd. De routes worden vooraf gedeeld via een gpx-bestand zodat deze in een fiets-gps te laden zijn.

Vrijdag 14 mei

Vertrek 9.00 uur afstand ca. 100km.

Deze dag bezoeken we de steden:

- Bolsward

- Sneek

- IJlst

- Sloten

- Stavoren

- Hindeloopen

- Workum

- Bolsward

Gemiddelde snelheid deze dag bedraagt 25 km/uur.

Bij iedere stad is een stempelpunt (incl. eten en drinken).

Zaterdag 15 mei

Vertrek 8.00 uur

Groep 1: ca. 25 km/uur afstand ca. 150km.                         Groep 2: ca. 30 km/uur afstand ca. 240km.

- Bolsward                                                                                 - Bolsward

- Harlingen                                                                                - Harlingen

- Franeker                                                                                 - Franeker

- Dokkum                                                                                   - Dokkum

- Leeuwarden                                                                            - Leeuwarden

- Bolsward (finish)                                                                     - Bolsward

- route als vrijdag (finish weer in Bolsward)

Bij iedere stad is een stempelpunt (incl. eten en drinken).

Inschrijving sluit op 31-12-2020 en kan via het volgende formulier.